خرید آنلاین بیمه بدنه + بیمه بدنه ارزان

اصطلاحاتی که  بیمه گزاران  بدنه اتومبیل بهتر است بدانند:

خسارت کلی: هنگامی که خودروی بیمه شده بعد از سرقت حداقل  تا 60 روز پیدا نشود و یا به علت حوادث مشمول بیمه به گونه ای خسارت ببیند که  هزینه های تعمیر و تعویض قسمت های آسیب دیده به علاوه هزینه های نجات از 75 درصد قیمت خودرو در روز حادثه بیشتر باشد، می گویند خسارت کلی رخ داده است.
خسارت جزئی: خسارتی که مشمول  عنوان خسارت کلی نباشند، خسارت جزئی تلقی می شوند. ملاک تعیین خسارت جزئی، مشمول دستمزد و قیمت روز لوازم تعویض شده پس از کسر استهلاک و فرانشیز و اضافه کردن هزینه نجات و حمل تا حد متعارف  ( به اندازا نصف دیه یک مرد مسلمان در هر سال )برقرار خواهد بود.
قاعده نسبی (ماده 10 قانون بیمه):مطابق ماده 10 قانون بیمه درصورتی که مالی کمتر از قیمت واقعی آن بیمه شده باشد، بیمه گر به نسبت مبلغی که بیمه کرده است با ارزش واقعی مال خسارت دیده، نسبت به پرداخت خسارت اقدام خواهد کرد. به عبارتی اگر شخصی خودروی خود را در زمان صدور بیمه نامه بدنه 30 درصد کمتر از قیمت روز آن بیمه کند، تا حق بیمه کمتری بپردازد، در زمان پرداخت خسارت نیز بیمه گر، 30 درصد از مبلغ خسارت را کسر خواهد کرد.
خودروی متعارف: ارزش خودرویی که در زمان وقوع حادثه ، حداکثر پنجاه درصد سقف تعهدات بدنی(دیه ماه حرام) كه در ابتدای هر سال اعلام می شود باشد.
خودروی نامتعارف: اگر خودرویی که در زمان وقوع حادثه ، بیشتر از پنجاه درصد سقف تعهدات فوت یک مرد مسلمان در ماه حرام  كه در ابتدای هرسال اعلام می‌شود باشد ارزش داشته باشد خودروی نا متعارف نامیده می شود.

شما بیمه به عنوان یک شرکت معتبر بیمه ای افتخار دارد مشاور امین شما باشد.

3.7/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *